Thursday, November 6, 2025

The Gypsy Hart

 



The Gypsy Hart නවකතාව කියවනව කියන අපේක්ෂාව ආවෙ රසිකගෙ ලියවිම් ඇතුලේ ආදරය සම්බන්ධ අර්ථකතන සෑහෙන වෙනස් තැනක තිබුණ නිසා සහ රසිකගෙ ලිවීමේ ශෛලිය මාව ආසක්ත කරන තරම් දියුණු මට්ටමක තිබුණා කියල මට දැනුනු නිසා වෙන්න ඇති.

 කොහොම නමුත් The Gypsy Hart නවකතාවක් විදියට සාර්ථක ද කියන ප්‍රශ්නේ තියෙනවා. කොහොම නමුත් මේ කතාව කියෙව්වට පස්සේ මට ආදරය ගැනත් ගැහැනු පිරිමි සම්බන්ධතාවල ස්වරූපය ගැනත් අලුතෙන් හිතන්න පුළුවන් උනා. ඒ කියන්නේ මේ කතාව ඇතුලේ ආදරය කරන පාර්ශ්වයන් දෙක ක්‍රියා කරන අන්දම ගැන හිතද්දී ආදරය ඉදිරියේ ගැහැනු හා පිරිමි ක්‍රියාකරන අන්දමේ ඇති සුවිශේෂීභාවයන් පෙන්නුම් කෙරෙනවා වැනි දෙයක්.

මේ කතාවේ කතකයා ආදරය කරන්නේ මිහිකා කියල ගැහැණු ළමයෙක්ට. මිහිකා සහ කථකයා අතර ඇති ගනුදෙනුවේ අන්තිම මොහොත වෙනකම්ම ආදරයක් බවට පරිවර්තනය වෙන්නේ නැහැ.  පොතේ තියෙන විදිහට කතකයාටත් මිහිකාටත් අවුරුදු ගානක ඉඳන් ඒ කියන්නේ උසස් පෙළ විද්‍යා පන්තිකාමරයේ එකිනෙකා දැන හඳුනාගත් මුල් කාලයේ ඉඳන්ම එකිනෙකා ගැන උනන්දුවක් ආකර්ෂණයක් තිබිලා තියෙනවා.

 ආදර සම්බන්ධයක් වෙනුවෙන් දෙන්න  වර්තමානයේ නැවත හමුවෙද්දී දෙන්නගෙම ජීවිතය විවිධ සීමා මායම්, වැට කඩුලු ආවාට තරණය කරලා තියෙනවා. විශේෂයෙන්ම මිහිකා ද මේ ගැටුම් සහගත ජිවිතයට අභිමුඛ වෙලා තියෙන බවක් පෙනෙනවා. පළවෙනි ආදර සම්බන්ධය බිඳ වැටිලා ගියාට පස්සේ වසර දෙකක විවාහ ජීවිතයේ කාරකශ විදියට කෙළවර වෙලා මේ වෙනකොට මිහිකා ඉන්නෙ ජීවිතයේ අවිනිශ්චිත තැනක. කතකයා බැඳීම්වලට වහල් නොවී ආකෘතික ගත ජීවිතයට යට නොවී, නිදහසේ කුරුල්ලෙක් වගේ ගත කරන්න ආස කරන කෙනෙක් විදිහට පැහැදිලි කරලා තියෙනවා. ඔහුත් ඒ වනවිට ආදර සම්බන්ධතා කිහිපයක්ම පවත්වා ඒවා කෙළවරවී සිටින්නේ එක්තරා සන්දිස්ථානයක.

මිහිකා සහ කථකයාගේ ජීවන අපේක්ෂා දිහා බැලුවාම පවා මේ ගැහැනු පිරිමි චින්තනයන්හි පරස්පරතාවයන් කැපී පෙනෙනවා.

මුල ඉදන්ම මිහිකාගෙන් පෙනෙන්නේ ජීවිතයේ සරල රේඛාවක ගමන් ගන්නා, ජීවිතය පිළිබඳ සුබවාදී බලාපොරොත්තු සහිත පවුල් ජීවිතය ගැන අපේක්ෂාවෙන් පසුවන නිකැලැල් යුවතියක් විදිහට. නමුත් කතකයා එසේ නොවෙයි. ඔහු නිශ්චිතව පවුල් ජීවිතයට කොටුකරගත හැකි කෙනෙක් නොවෙයි. ඔහු අයාලේ යන්නෙක්. සැරිසරන්නෙක්. සංචාරකයෙක්.  

ආදරයක් වෙනුවෙන් මේ යුවළ මුණ ගැසුනත් මිහිකාගේ යටිහිත දන්නවා ඈ අපේක්ෂා කරන ජීවිතය මෙය නොවන බව. ජීවිතයේ මේ තාක් සිදුවුණු අත්වැරදීම් තවදුරටත් වරද්දා ගන්න මිහිකා කැමති නැහැ. මිහිකා කතකයාට කොතරම් ආදරය කළත් ඒ වෙනුවෙන් වසඟ වී එහි නතර නොවෙන්නට ඈ ඇගේ සිත සමඟම ගිවිසුමක් ගසා ගත්තා වැනියි. තම චිත්‍යභ්‍යන්තරයෙන් මොන තරමේ ආදරයක් කතකයා වෙනුවෙන් උද්වේගයෙන් පොලා පැන්නත් මිහිකා එය ගිලගෙන, අභ්‍යන්තරයේ තෙරපවාගෙන ගතකරන විලාසය තමයි මේ කතාවේ අවසානය වන තෙක්ම පෙනෙන්නේ.

මිහිකාගේ ආදරය නිසා සරල, නිදහස්කාමී ජිවිතයකට කැමතිව සිටී කතකයා පවුල් ජීවිතයටක කොටු වෙලා ඉන්න පවා සූදානම් මොහොතක මිහිකා කරන්නේ මේ ආදරය ඇරඹෙන්නට පෙරම එය නටුවකින් කඩා ඉවත් කලාක් මෙන් චකිතයකින් තොරව ඉවත් කිරීමයි. සැත්කමකින් කටුවක් ඉවත් කරන්නාක් මෙන් ඍජුව හා දැඩි හදකින් එය සිදු කිරීමට දෙවරක් නොසිතීමයි.

තම සිත ඇතුලෙන් ආදරයක් මෝදු වෙමින් එද්දී පවා අනාගතය පිළිබඳ පූර්ණ අපේක්ෂාවකින් ඒකී බන්ධනය ඛණ්ඩනය කරන්නට තරම් ඍජු තීරණයක් ගන්නට මිහිකාට  පහසු වෙන්න ඇත්තේ ඇයි?  අවුරුදු දාස් ගාණක් තිස්සේ පරිණාමය විසින්  සුරක්ෂිත පවුල් ජීවිතයක් වෙනුවෙන් ස්ත්‍රියව නාබිගත කළ නිසාද?

No comments:

Post a Comment

ආයු චිත්‍රපටය ගැන මගේ කියවීම

ආයු කියන්නේ හේතු ගොඩක් හින්දා අපේ සිනමාවේ වැදගත් සන්ධිස්ථානයක් සලකුණු කරන  සිනමාපටයක්. මූලිකවම මේ ශෛලයෙන් මේ සෞන්දර්යාත්මක ආකාරයේ සිනමාත්මක ...